PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

ICANN شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های واگذار شده به انگلیسی Internet Corporation for Assigned Names and Numbers شرکتی غیرانتقاعی است که مقر آن در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده که در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۱۹۹۸ ساخته شده و در ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۸ برای اینکه قادر به سرپرستی بخشی از وظایف مربوط به اینترنت که پیش‌تر مسئولیت انجام آن مستقیماً به عهده دولت ایالات متحده بوده و بوسیله سازمان‌های دیگر انجام می‌شده باشد ثبت شد.

ICANN مسئول مدیریت واگذاری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتکل اینترنت است. وظایف ICANN عبارت است از ضمانت تخصیص آدرس پروتکل اینترنت برای یک فضا در اینترنت، واگذاری پروتکل شناسه، سیستم مدیریت نام دامنه سطح بالا، و عملگرهای مدیریت ریشه کارگزار.

کار فنی ICANN ارجاع به عملگر IANA است. از اصول اولیه عملکردی ICANN به عنوان راهنمایی برای حفظ ثبات عملیاتی اینترنت، ترقی رقابت، دست یافتن به نمایندگی گسترده‌ای در جامعه جهانی اینترنت، و توسعه سیاستی مناسب برای مأموریت خود از آغاز تا انتها و فرایندهایی مبنی بر توافق عام توصیف شده است.

در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۶، ICANN موافقت نامه تازه‌ای را با وزارت بازرگانی به انگلیسی Department of Commerce ایالات متحده امضا کرد که به موجب آن تشکیلات خصوصی را در آینده وادار به مدیریت کامل سیستم اینترنت مرکزی از شناسه‌های هماهنگ شده بواسطه مدل چند ذینع از مشاوره که ICANN نماینده آن‌هاست می‌کرد.

قبل از ثبت ICANN وظیفه ثبت‌های پروتکل شناسه‌های اینترنتی را IANA به عهده داشت (شامل پخش قلمرو بالایی ها و ip آدرس‌ها) که توسط جان پوستل اجرا می‌شد، دانشمند و محقق علوم کامپیوتر که درگیر خلق ARPANET، ابتدا در UCLA و سپس در دانشگاه جنوب کالیفرنیا و موسسه علوم و اطلاعات بود.

درسال 1997 آقای پوستل قبل از گردهمایی تصدیق کرد، که این وظایف، کارهای جانبی است و درکنار کارهای تحقیقاتی انجام خواهد شد. موسسه علوم و تحقیقات توسط وزارت علوم آمریکا (SRI) - شبکه جهانی مرکزی اطلاعات حمایت مالی می‌شد، که کار تخصیص دادن نام‌های اصلی را اجرا می کرد.

همانگونه که اینترنت رشد می‌کرد و در جهان گسترش می‌یافت، وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم به ایجاد سازمانی برای به عهده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های اصلی IANA کرد. در 30 ژانویه 1998 سازمانی به نام ارتباطات ملی مدیریت اطلاعات (NTIA) زیر مجموعه ای از وزارت بازرگانی آمریکا، مسئول ثبت "ارتقای پیشنهاد IHD مدیریت تکنیکی برای نام‌ها و آدرس‌های اینترنتی"شد. قوانین پیشنهادی یا برگ سبز چاپ شده در ثبت ملی در 20 فوریه 1998 تعیین کننده فرصت‌ها، برای توضیحات جمعی ساخته شده است.

NNTIA بیش از 650 توضیح از 22march98 هنگامی که مدت نظرخواهی‌ها بسته شد دریافت کرد. برگ سبز پیشنهاد طراحی‌ عملیات خاص برای خصوصی کردن مدیریت نام‌ها و آدرس‌های اینترنتی، در قبال رفتارهای رقابتی گسترش دهندگان قوی اینترنتی و سایر امکانات جهانی مدیریت جهانی را ارائه می‌کند. برگ سبز پیشنهادی است برای اختلافات مختلفی که در ارتباط با مدیریت DNS که شامل بخش‌های خصوصی، مخصوصا برای سازمان‌های بدون سود جدید است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی