PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

نیروی ویژه مهندسی اینترنت - IETF

جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ

نیروی ویژه مهندسی اینترنت به انگلیسی Internet Engineering Task Force و به اختصار IETF، گروهی است که استانداردهای اینترنت را ایجاد کرده و بهبود می‌بخشد. این گروه با کنسرسیوم وب جهان شمول موسوم به W3C و سازمان بین‌المللی استانداردسازی موسوم به ISO/IEC همکاری نزدیکی داشته و به طور ویژه بر روی مجموعه پروتکل اینترنت کار می‌کند.

این گروه یک مؤسسه استاندارد باز بوده که هیچ عضویت رسمی و یا شرایط عضویتی ندارد. همه شرکت کنندگان و مدیران داوطلب هستند، هرچند معمولاً کار آن‌ها به‌وسیله کارفرمایان و یا حامیانشان از نظر مالی پشتیبانی می‌شود. برای مثال، رئیس فعلی به‌وسیله وری‌ساین و آژانس امنیت ملی دولت ایالات متحده آمریکا پشتیبانی می‌شود. نیروی ویژه مهندسی اینترنت از تعداد زیادی گروه‌های کاری و گروه‌های مباحثه‌ای به انگلیسی informal discussion groups (BoF) تشکیل شده است که هرکدام به مقوله خاصی می‌پردازند.

هرگروه برای انجام دادن وظیفه‌ای تشکیل شده است و پس از پایان مأموریت منحل می‌شود. هر گروه شامل یک رئیس و یک شخصیت برای توصیف موضوع کاری گروه و اینکه محصول چه باشد و کی آماده گردد، تشکیل شده است. ورود به این سازمان برای عموم آزاد است و کلیه مباحث انجام شده در این سازمان در یک گروه ایمیلی باز منتشر می‌گردد.

عضویت در این گروه ایمیلی یکی از اساسی‌ترین مباحث ساختاری این سازمان است. حق عضویت برای ورود به فهرست ایمیل این سازمان ۶۵۰ دلار کانادا است. گروه‌های کاری این سازمان بر اساس موضوع بحث خود در فضاها کاری گوناگونی سازمان دهی می‌شوند. هم اینک فضاهای کاری این سازمان شامل: برنامه کاربردی؛ عمومی؛ اینترنت؛ عملیات و مدیریت؛ برنامه‌های بی درنگ و مدیریت؛ راه گزینی؛ امنیت و حمل و نقل است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی