PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

شرکت ماشین آلات بین‌المللی کسب و کار - IBM

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ

شرکت ماشین آلات بین‌المللی کسب و کار یا International Business Machines Corporation که به اختصار IBM نامیده می شود با نام آبی بزرگ هم شناخته می‌شود یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که در آرمونک، نیویورک قرار دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است.

این شرکت در سال ۱۹۱۱ با ادغام شرکت آمریکایی سنجش رایانه‌ای (Computer Scale Company)، شرکت بین‌المللی ثبت زمان (Time Recording Company) و شرکت ماشین‌های جدول بندی (Tabulating Machine Company) با عنوان شرکت محاسبه، جدول بندی، ضبط (Computing Tabulating Recording Corporation) آغاز به کار کرد.

کارکنان IBM موفق به دریافت پنج جایزه نوبل، شش جایزه تورینگ، ده مدال ملی فناوری و نوآوری و پنج نشان ملی علوم شده‌اند. از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۰، IBM تعداد زیادی از شرکت‌ها را مجبور کرد تا سیستم‌های اداری خود را به ماشین‌های دفتری/رایانه تبدیل کنند. اولین رایانه‌های تجاری این شرکت در سال ۱۹۵۳ با نام ۷۰۱ معرفی شدند، یک سال بعد نیز مدل جدیدتر این رایانه با نام ۶۵۰ عرضه شد.

در اواخر دهه ۱۹۵۰، رایانه ۶۵۰ به عنوان پرمصرف‌ترین رایانه در جهان شناخته شد درحالی که ۱۸۰۰ دستگاه از این رایانه‌ها در جهان عرضه شده بودند. با آمدن ویندوز این شرکت سیستم‌عامل خود را از بین نبرد بلکه هر دو سیستم‌عامل را با سیستم‌های خود ارایه می‌کند.

در سال ۱۹۹۱، IBM با اپل و موتورولا همکاری را آغاز کرد تا تراشه PowerPC را ارائه دهد. سیستم‌های تحت PowerPC در سال ۱۹۹۵ معرفی شدند. IBM تا به حال مقادیر زیادی از ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های بزرگ، ریزرایانه‌ها، افزار نشر رومیزی، رایانه‌های بغلی و بسیاری از فناوری‌های جانبی دیگر را آرایه کرده است.

امروزه سیستم‌های این شرکت به عنوان استانداردی برای سازندگان بزرگ جهانی شناخته می‌شوند. محصولات این شرکت نیز به عنوان محصولاتی با کیفیت بالا برای تمامی استفاده کنندگان رایانه در جهان شناخته شده‌اند. IBM می‌کوشد تا سیستم‌ها و فناوری‌های خود را روزانه پیشرفت دهد و آن‌ها را به صنعت جهان ارائه دهد.

شعار معروف این شرکت: بیندیش!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی