PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

موسسه ملی استاندارد آمریکا - ANSI

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ب.ظ

موسسه ملی استاندارد آمریکا یا American National Standards Institute که به اختصار ANSI نامیده می‌شود یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی است که بر روند ایجاد استانداردهای جامع اختیاری برای محصولات، خدمات، روندها، سیستم‌ها، و کارمندان آمریکا نظارت می‌نماید. این موسسه همچنین استانداردهای آمریکا را با استانداردهای جهانی تطبیق می‌دهد تا بتوان از آن‌ها بصورت جهانی نیز استفاده نمود.

به عنوان مثال استاندارد دوربین‌های عکاسی تضمین می‌کند که فیلم مورد نیاز برای آن‌ها در هر جایی در دنیا در دسترس باشد. این موسسه اعتبار استانداردهای تولید شده توسط نمایندگان مؤسسات استانداردسازی، آژانس‌های دولتی، گروه‌های مصرف‌کننده، شرکت‌ها، و ... را تأیید می‌کند.

این استانداردها تضمین می‌کنند که محصولات دارای عملکرد و ویژگی‌های یکسانی باشد و مصرف‌کنندگان محصولاتی با همان مشخصات استفاده کنند و به همان صورت آزمایش گردند. ANSI همچنین هماهنگی مؤسسات تولیدکننده محصولات تأیید هویت را با استانداردهای جهانی تضمین می‌نماید. دفتر مرکزی این موسسه در واشنگتن و دفتر عملیاتی آن در نیویورک است.

ANSI در سال ۱۹۱۸ زمانی که پنج انجمن مهندسی و سه آژانس دولتی کمیته استانداردهای مهندسی آمریکا (AESC) را تشکیل دادند بنا گذاشته شد. AESC در سال ۱۹۲۸ به انجمن مهندسی آمریکا (ASA) تبدیل شد. در سال ۱۹۶۶ ASA با تغییر ساختار خود تبدیل به موسسه استانداردهای ایالات متحده آمریکا (USASI) شد. از سال ۱۹۶۹ نام فعلی بکار گرفته شده است.

اعضای ANSI شامل آژانس‌های دولتی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات بین‌المللی، و افراد است. در مجموع ANSI حافظ منافع 125000 شرکت و ۳٫۵ میلیون فرد حرفه‌ای می‌باشد. با وجود این که ANSI خود استاندارد ایجاد نمی‌کند اما با تأیید اعتبار روند مؤسسات استاندارد سازی بوجود آمده استاندارهای ملی آمریکا (ANS) را تسهیل می‌نماید. تأیید اعتبار ANSI بررسی می‌نماید تا روند تعیین استاندارد در مؤسسات نیازمندی‌های ANSI را در مورد صراحت، تعادل، جامعیت، و روند مناسب تأمین کنند.

استانداردهای جامع اختیاری موجب پذیرش سریع آن‌ها در بازار می‌گردد و همچنین نحوه بهبود آن‌ها را برای تأمین امنیت مصرف‌کننده مشخص می‌سازد. حدود ۱۰۵۰۰ استاندارد در آمریکا وجود دارند که نام ANSI بر آن‌ها قرار دارد. روند استانداردهای ملی آمریکا شامل موارد زیر است:

  • اجماع توسط گروهی که شامل تمام افراد ذینفع است.
  • نظرخواهی و مرور عمومی استانداردها
  • در نظر گرفتن و پاسخ دادن به نظریات
  • ایجاد تغییراتی که از لحاظ جامعیت در همان حد استاندارد باشد
  • امکان بررسی شکایت هر یک از طرفین که معتقد است این اصول رعایت نشده است

علاوه بر این که ANSI استانداردهای آمریکا را تعیین می‌نماید این موسسه در تلاش است تا استانداردهای آمریکا در جامعه جهانی مورد پذیرش قرار دهد و در صورت نیاز استانداردهای بین‌المللی را که مورد نیاز است در آمریکا به کار برد. این موسسه نماینده اصلی آمریکا در دو موسسه بزرگ استاندارد بین‌المللی IEC و ISO از طریق کمیته ملی آمریکا (USNC) می‌باشد.

این موسسه تقریباً در تمام روند IEC و ISO قرار دارد و کمیته‌ها و زیرگروه‌های بسیار مهمی را مدیریت می‌نماید. در بیشتر مواقع استانداردهای آمریکا از طریق USNC یا ANSI به IEC و ISO برده شده و آن‌ها را به عنوان استانداردی در تمام یا گوشه‌ای از جهان مورد پذیرش قرار می‌دهند. موسسه مدیریت پنج بخش را به عهده دارد که هر بخش در تلاش است تا استانداردهای اختیاری در این زمینه‌ها را هماهنگ، شناسایی، و منظم نماید:

  • بخش استانداردهای سوخت زیستی ANSI یا (ANSI-BSP)
  • بخش استانداردهای فن‌آوری اطلاعات در بخش سلامت
  • بخش استانداردهای امنیت داخلی ANSI
  • بخش استانداردهای نانوتکنولوژی ANSI
  • بخش جلوگیری از دزدی هویت و مدیریت استانداردهای تشخیص هویت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی