PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

شرکت ناول - Novell

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ

ناول یا Novell یک شرکت آمریکایی چند ملیتی تولیدکننده نرم‌افزار و خدمات است که در سال 1979 در شهر پرووو ایالت یوتا در غرب آمریکا قرار دارد. ناول به تولید نرم‌افزارهای سازمانی با هدف بالا بردن بازدهی افراد، امن‌کردن محیط کار و آسان‌ساختن مدیریت آن می‌پردازد. این شرکت از هزاران سازمان در سطح جهان با محصولاتی برای همکاری، مدیریت نقاط پایانی و پرونده‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای پشتیبانی می‌کند.

شهرت اصلی ناول به دلیل ارائه سیستم عامل شبکه Novell Netware می باشد. این سیستم عامل که زودتر از سیستم عامل شبکه شرکت مایکروسافت عرضه گشت، در زمان خود به عنوان قدرتمندترین سیستم عامل شبکه شناخته می شد. شرکت ناول برای ورود به دنیای شبکه اقدام به معرفی مجموعه پروتکل Novell نمود. این مجموعه پروتکل در طراحی و پیاده سازی، تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر معماری XNS شرکت زیراکس قرار داشت.

این مجموعه پروتکل که شامل IPX یکی از مشهورترین پروتکل های لایه سه شبکه نیز می باشد، مورد پشتیبانی گسترده سیستم عامل کامپیوترهای دسکتاپ از جمله داس، ویندوز، مکینتاش و یونیکس قرار گرفت. در حال حاضر شرکت ناول در زمینه تولید سیستم عامل شبکه، فعالیت خود را بر روی توسعه Linux Suse متمرکز نموده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی