PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

شرکت سیسکو - Cisco

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ

 

لن بزاک  و سندی لرنر  (دارای مدرک لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا ، فوق لیسانس اقتصادسنجی از دانشگاه کلرمونت  و فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد ) زوجی که در بخش کامپیوتر دانشگاه استنفورد کار می‌کردند، سیسکو  را در سال ۱۹۸۴ تاسیس کردند. بزاک نرم‌افزار مسیریاب های  چند پروتکلی  را که توسط ویلیام یاگر  نوشته شده بود تکمیل کرد. اسم «سیسکو» مخفف سانفرانسیسکو  است.
با توجه به اظهارات جان مرگریج  کارمند ۳۴ ساله و مدیر پیشین شرکت، موسسان شرکت زمانی که داشتند به سمت ساکرامنتو  رانندگی می‌کردند تا شرکت را به ثبت برسانند، با تصویر پل گلدن گیت  در نور آفتاب مواجه می‌شوند، اسم و نماد شرکت را بر این اساس انتخاب می‌کنند که نشان دهنده سبک طراحی خاص پل گلدن گیت است. در اکتبر ۲۰۰۶ سیسکو نماد جدید خود را که از نماد قبلی ساده تر و ساخت یافته تر بود به نمایش گذاشت.

سیسکو اولین شرکتی بود که یک مسیریاب چند پروتکلی موفق را تولید می‌کرد که اجازه ارتباط بین پروتکل‌های مختلف شبکه  را میسر می کرد. از زمانی که پروتکل اینترنت(IP)  به یک استاندارد تبدیل شد، اهمیت مسیریاب های چند پروتکلی کاهش یافت. در ۱۹۹0 شرکت به سهامی عام تبدیل شد و سهام آن در بازار بورس نزدک  عرضه شد.
در اواخر مارس ۲۰۰۰، در اوج رشد دات کام، سیسکو با ارزش مالی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ارزشمندترین شرکت دنیا بود. در سال ۲۰۰۷ نیز با ارزشی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد دلار همچنان یکی از ارزشمندترین شرکت‌ها بود. با خرید شرکت‌های دیگر، توسعه داخلی و همکاری با دیگر شرکت‌ها، سیسکو به بازار بسیاری از قطعات دیگر شبکه بغیر از مسیریاب راه پیدا کرد که از آن دست می توان به سوئیچ های اترنت، دسترسی از راه دور، مسیریاب های شعبه‌ای، شبکه خودپرداز بانک‌ها، امنیت، دیواره آتش، تلفن اینترنتی و ... اشاره کرد.

شرکت سیسکو در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه ریاست جمهوری ران براون برای کیفیت عالی در روابط کارمندان و جامعه گردید و همچنین در همین سال شرکت محبوب لینکسیس  تولید کننده سخت‌افزار شبکه کامپیوتر را خریداری کرد و آن را در صدر تولید کننده‌های قطعات مربوط به کاربران عادی گذاشت.
این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند. شرکت سیسکو هم اکنون با ۵۱۴۸۰ کارمند دارای بازده ۲۸٫۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ و سود خالص ۵٫۵۸ میلیارد دلار می‌باشد. معاون ارشد شرکت سیسکو یک ایرانی‌تبار به نام محسن معظمی است. دید سیسکو این است:

«تغییر روش زندگی، کار، بازی و آموزش»

شعار فعلی سیسکو این است:

«به شبکه انسان خوش آمدید»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی