PRchecker.info

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک

آشنایی با مبانی و ارائه راهکار

مبانی شبکه، سیسکو، مایکروسافت، میکروتیک
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۱ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    +++++
نویسندگان

شرکت اینتل - Intel

شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۳۴ ق.ظ

اینتل یا Intel شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی است، که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازنده‌ها، نیم‌رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌نماید.

شرکت اینتل در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نویس و گوردون مور راه‌اندازی شد. این شرکت مبدع فناوری ریزپردازنده‌های ایکس ۸۶ می‌باشد. اینتل در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها یعنی ۸۰۸۶ را به بازار فروش قطعات کامپیوتری، عرضه کرد، که شرکت آی‌بی‌ام از این پردازنده برای محصول کامپیوتر شخصی خود استفاده نمود.

در دهه‌های نخست مهم‌ترین رقیب اینتل، شرکت ای‌ام‌دی بود، که از سال ۲۰۰۰ با تسلط اینتل بر بازار پردازنده‌ها، هر سال این شرکت سهم بالاتری را به خود اختصاص داد و هم‌اکنون (۲۰۱۳) تقریباً ۷۵٪ درصد از کامپیوترهای خانگی، از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ مؤسسه اینتر برند، اینتل را به‌عنوان هفتمین برند ارزشمند جهان معرفی نمود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سانتا کلارا، کالیفرنیا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی